Derde dag, de reis naar Oulu

Na een wederom een kort nachtje slapen op de boot, deze keer met ons vieren in een kleine binnen hut met stapelbedden zonder raampje op de boot. Door de beperkte ruimte waren we genoodzaakt om de beurt om te kleden. Nadat we gewekt werden, met een uur tijdsverschil…door housekeeping, hebben we onze tas gepakt en aangeschoven voor een luxe ontbijt.(met koffie wie niet te hachelen was) lang leve ons koffiemaatje in de wagen;)

Na het ontbijt was het alweer tijd om te beginnen met de route. We waren aangekomen in Turku Finland. ( marker 7 op de kaart) Allereerst de auto weer van het autodek van de boot. Weer een uitdaging, de wagen is ietwat aan de hoge kan waardoor de dakkoffer tegen het plafond kwam. Om de sprenkel en omroepinstallatie niet te beschadigen met uitrijden hebben we wat lucht uit de banden laten lopen en zijn met ons drieeen achterop de auto gaan staan zodat deze wat zakt in de vering. Een top oplossing! Probleemloos met twee cm speling de deur door en als laatste auto de boot af. Op de wal de banden weer opgepompt met de ingebouwde compressor. Gelijk de nodige spullen vanuit de laadbak in de cabine gelegd .

Op de route richting Oulu kwamen we langs een Land Rover / Jaguar dealer in Tampere ( marker 8), daar zijn we naar binnen gegaan, om mogelijk het verlichtings probleempje op te laten lossen dmv een nieuwe schakelaar, helaas hadden ze deze niet op voorraad. Wel is de monteur ongeveer twee en een half uur met de oude schakelaar aan het prutsen geweest en hij heeft hem weer -voor nood- gefixt, met verlichting verder onderweg na de eind lokatie in Oulu. ( marker 9).

Maar onderweg kwamen we 1 van de Big 5 tegen, vol op de rem en het stilletjes benaderen.

Het besluipen van de beer

Na dit spannende avontuur weer onder weg naar Oulu. In Oulu moeten we naar een hotel om de route voor dag 4 op te halen, hier hebben we tevens gegeten. Nadat het stuk bestelde rendier opgegeten en vergoed was, zijn we een stukje de route opgereden voor dag 4 om een geschikte staplaats te vinden om te slapen.

Om een rustig plekje te vinden zijn we van de hoofdweg afgereden een bospad ingeslagen, al rijdend op het pad werd het smaller en smaller…sneeuw hoger met als resultaat vast….na wat proberen , banden wat leeg laten lopen en gas geven kwamen we nog een klein stukje verder en hebben de auto geparkeerd en de tent opgezet om te gaan genieten van een welverdiende koude nachtrust . Het was echt donker , dus het was een verrassing waar we stonden. Dat staat in dag 4 beschreven.

Travelers' Map is loading...
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.